Kortenaken heeft een fonkelnieuwe gemeentelijke website: ongeveer 500 pagina's met beleidsinfo, informatie over subsidies en premies, activiteiten, lokale bedrijven en verenigingen en heel wat nuttige informatie voor de burger.
Schepen van communicatie, Guy Vandebergh: "Aan de beslissing om een nieuwe website te lanceren, lagen twee oorzaken aan de basis. Enerzijds voldeed de vorige website niet meer aan de verwachtingen en noden van onze inwoners. Anderzijds was de technologie erachter verouderd waardoor de mogelijkheden beperkt waren. Vandaar de keuze om voor een volledig nieuw systeem te gaan. Voor de technische uitwerking konden we een beroep doen op AUSY met het Paddle CMS platform via de raamovereenkomst van VERA. Onze eigen diensten zorgden voor de opbouw en inhoudelijke invulling."
Met de nieuwe website wordt zoveel mogelijk van de dienstverlening digitaal beschikbaar gemaakt. Een bezoek aan het gemeentehuis wordt hierdoor in vele gevallen overbodig. Burgemeester, Kristof Mollu: "Heel veel dingen kunnen online geregeld worden. Dat wil uiteraard niet zeggen dat onze inwoners niet meer welkom zijn in het gemeentehuis, integendeel. Onze diensten blijven laagdrempelig bereikbaar via de verschillende kanalen. Wel moet je voor de meeste diensten een afspraak maken. En ook dat kan online. Voor wie weinig tijd heeft of zich niet wil of kan verplaatsen naar het gemeentehuis, zijn er een heel aantal dingen die online te regelen zijn."
Naast het reeds vernieuwde digitale loket, is er nu een bedrijvengids en een vrijetijdsgids online te vinden. Subsidies en premies zijn makkelijker raadpleegbaar en sommige aanvragen kunnen nu reeds online. Daarnaast werd de zoekfunctie geoptimaliseerd en kunnen meldingen, vragen en opmerkingen digitaal worden doorgegeven. In de loop van de komende maanden zal verder worden ingezet op de digitalisering van de diensten.
Schepen van communicatie, Guy Vandebergh: "Aan de beslissing om een nieuwe website te lanceren, lagen twee oorzaken aan de basis. Enerzijds voldeed de vorige website niet meer aan de verwachtingen en noden van onze inwoners. Anderzijds was de technologie erachter verouderd waardoor de mogelijkheden beperkt waren. Vandaar de keuze om voor een volledig nieuw systeem te gaan. Voor de technische uitwerking konden we een beroep doen op AUSY met het Paddle CMS platform via de raamovereenkomst van VERA. Onze eigen diensten zorgden voor de opbouw en inhoudelijke invulling."
Met de nieuwe website wordt zoveel mogelijk van de dienstverlening digitaal beschikbaar gemaakt. Een bezoek aan het gemeentehuis wordt hierdoor in vele gevallen overbodig. Burgemeester, Kristof Mollu: "Heel veel dingen kunnen online geregeld worden. Dat wil uiteraard niet zeggen dat onze inwoners niet meer welkom zijn in het gemeentehuis, integendeel. Onze diensten blijven laagdrempelig bereikbaar via de verschillende kanalen. Wel moet je voor de meeste diensten een afspraak maken. En ook dat kan online. Voor wie weinig tijd heeft of zich niet wil of kan verplaatsen naar het gemeentehuis, zijn er een heel aantal dingen die online te regelen zijn."
Naast het reeds vernieuwde digitale loket, is er nu een bedrijvengids en een vrijetijdsgids online te vinden. Subsidies en premies zijn makkelijker raadpleegbaar en sommige aanvragen kunnen nu reeds online. Daarnaast werd de zoekfunctie geoptimaliseerd en kunnen meldingen, vragen en opmerkingen digitaal worden doorgegeven. In de loop van de komende maanden zal verder worden ingezet op de digitalisering van de diensten.