Vanaf vrijdag start de campagne echt. Het afgelopen weekend
heb ik mijn autosticker gekleefd en ben ik bij de drukker langs geweest om de
pizzamenu’s op te halen. We hebben met de jongeren getracht om niet de
zoveelste folder te maken en deze door de Post te laten bedelen. Daarom
stellen wij onze ideeën in 14 pizza’s voor. We kozen niet toevallig voor
pizza’s: ze staan symbool voor betaalbaarheid, ze zijn gemakkelijk en elke
pizza geeft via enkele sleutelwoorden kort weer waarvoor we staan. Vanaf
vrijdag gaan Dorien, Kim, Jonathan en ik huis aan huis bij de jongeren in
Kortenaken en brengen we persoonlijk onze folder. In onze folder laten we ook
enkele “klanten” aan het woord die ons steunen en die elk een favoriete pizza
hebben. Zes jaar geleden was ik geen kandidaat maar ben ik wel mee rondgegaan
tijdens de huisbezoeken. Zoiets is een unieke ervaring: je ontmoet mensen die
je nog niet kent, je hoort ideeën over maatregelen die
worden genomen (positieve en negatieve), je gaat in dialoog, ... kortom het is een leerrijke ervaring!
Kortenaken: Schepen '19 -'21 // Burgemeester '22-'30