Doorgaan naar hoofdcontent

Kortenaken lanceert gebruiksvriendelijk evenementenloket voor het efficiënt organiseren van evenementen

Gemeente Kortenaken lanceert een nieuw online evenementenloket. Dit innovatieve platform dat vanaf vandaag beschikbaar is, geeft inwoners, bedrijven, organisaties en lokale besturen de mogelijkheid om op een eenvoudige manier evenementen en activiteiten aan te melden en de benodigde vergunningen aan te vragen. Naast het evenementenloket is de gemeente ook overgeschakeld op een nieuw systeem voor meldingen en klachten.

De gemeente Kortenaken heeft een nieuw evenementenloket geïntroduceerd om het proces van het organiseren van evenementen eenvoudiger en efficiënter te maken voor zowel inwoners als bedrijven, organisaties en lokale besturen. Het nieuwe systeem zorgt ervoor dat alles digitaal ingediend wordt en dat de benodigde vergunningen in één weg mee aangevraagd kunnen worden.

Het evenementenloket biedt een centrale en gebruiksvriendelijke oplossing voor reservaties van zalen en materialen. Voor grote evenementen zijn er vaak extra vergunningen en toelatingen nodig. Met het oude systeem was dit vaak omslachtig en niet altijd heel duidelijk. Dankzij het nieuwe systeem komt hier verandering in. Specifieke aspecten zoals bijvoorbeeld parkeerverboden, verkeersafsluitingen, goedkeuringen van politie en burgemeester kunnen nu eenvoudig in één weg mee aangevraagd worden.

Naast het evenementenloket is de gemeente ook overgestapt op een nieuw systeem voor meldingen en klachten. Hierdoor komt de melding of klacht meteen terecht bij de juiste dienst of bevoegde persoon waardoor de afhandeling sneller en efficiënter verloopt.

Inwoners en organisatoren die meer informatie willen of een evenement willen aanmelden, kunnen terecht op de website van gemeente Kortenaken via kortenaken.be/help-ik-organiseer. Om een melding of klacht door te geven, kan je terecht op kortenaken.be/meldingen-klachten.