Doorgaan naar hoofdcontent

Bompa

Het is vandaag exact 10 jaar geleden dat mijn bompa is gestorven. Voor velen was hij gekend als "Kobe" en als iemand die voor iedereen goed wou doen. Bompa heeft nooit geweten dat ik actief aan politiek heb gedaan maar ik weet zeker dat hij fier op mij zou zijn. Hij heeft zelf 42 jaar in de gemeenteraad van Kortenaken gezeten waarvan 9 jaar als schepen. Ik herinner mijn bompa als iemand die altijd en voor iedereen klaar stond. Toen ik in de lagere school van Kortenaken zat kwam hij mij regelmatig aan de schoolpoort halen en dan reden we naar de werven omdat hij die van dichtbij wou opvolgen als schepen van openbare werken. Misschien dat ik toch van hem de kriebels voor politiek en verkeer heb gekregen. En ook mijn derde hobby - voetbal - heb ik van hem want we discussieerden er veel over. Tien jaar is lang, maar toch denk ik nog vaak aan hem... Als ik aan bompa denk dan weet ik ook dat alles politiek is, maar dat politiek niet alles in het leven is....