Doorgaan naar hoofdcontent

Propere gemeente?

Iedereen wil een properder milieu en dit start meestal bij diegene die zijn afval gewoon door het venster naar buiten gooit. Woensdag was ik naar BelgiĆ«-Nederland gaan kijken en had ik afgesproken op de carpool in Halen. Omdat het zo warm was neem je nog snel een blikje mee en dat wou ik op de carpool in een vuilnisbak gooien... Tevergeefs, op de nog niet zo heel oude carpool bleek er geen enkele te staan. Dan is het ook niet moeilijk dat men zijn afval dan gewoon op de carpool achterlaat. Wel jammer want op zo’n parkeerterrein – hoe mooi ze ook ingericht is – krijg je dan snel een verwaarloosde indruk. Ook langs wegen zie je meer en meer vuilnis in de bermen. Het aanbieden van vuilnisbakken en een daarbij horend sluikstortbeleid zou moeten helpen! (PS: ik heb mijn blikje netjes in mijn auto achtergelaten want dat is ook een halve vuilbak).