Doorgaan naar hoofdcontent

Ruimere dienstverlening


Omdat ik in Mechelen werk en altijd thuis kom wanneer het gemeentehuis al is gesloten (niet open in het weekend..) ben ik maandag voor ik naar de kermis ging nog even naar de dienst bevolking gegaan. Ik had namelijk een brief gekregen dat mijn identiteitskaart bijna vervalt en dat ik een nieuwe moet aanvragen.  Om 19u45 kwam ik toe op het gemeentehuis en om 19u50 stond ik aan het loket. Daar kreeg ik jammer genoeg het volgende te horen toen ze mijn gegevens invoerden: “de PC in Brussel is afgesloten, dus je zal nog eens moeten terugkomen”. Iets waar we in Kortenaken niet veel aan kunnen doen en ik werd ook vriendelijk geholpen, maar het toont wel aan dat er in het algemeen binnen openbare besturen naar een ruimere dienstverlening moet worden gegaan. Waarom de e-diensten niet uitbreiden? Het eerstelijnsloket uitbreiden? Waarom het gemeentehuis om de twee weken niet openhouden op een zaterdag? Nuja, dan mogen er nergens anders PC’s worden afgesloten...