Vanaf 1 januari 2026 schakelen de gemeente en het OCMW van Kortenaken over op digitale communicatie via eBox, de beveiligde elektronische brievenbus van de overheid.
Officiële documenten zoals (aangetekende) brieven, facturen en andere communicaties zullen vanaf 2026 digitaal bezorgd worden aan inwoners die hun eBox geactiveerd hebben.
eBox is een gebruiksvriendelijke manier om overheidsdocumenten te ontvangen. Zodra er een nieuw document klaarstaat, krijgt de gebruiker automatisch een melding via e-mail. Zo blijft iedereen eenvoudig op de hoogte van belangrijke communicatie.
Burgemeester Kristof Mollu: "Door gebruik te maken van eBox maken we de communicatie van onze gemeente en het OCMW efficiënter en veiliger. We volgen hiermee de digitalisering binnen de overheid. Dit heeft heel wat voordelen. Zo is het milieuvriendelijker en het vermijdt problemen met verloren post als bijvoorbeeld iemand verhuisd is of op vakantie is. Inwoners die eBox niet geactiveerd hebben, blijven belangrijke communicatie op papier ontvangen."
Inwoners die nog geen eBox hebben, kunnen die eenvoudig activeren via myebox.be. Inloggen kan via itsme of de eID. Na de activatie hoeven gebruikers niets meer te doen: officiële documenten worden automatisch digitaal bezorgd.
Officiële documenten zoals (aangetekende) brieven, facturen en andere communicaties zullen vanaf 2026 digitaal bezorgd worden aan inwoners die hun eBox geactiveerd hebben.
eBox is een gebruiksvriendelijke manier om overheidsdocumenten te ontvangen. Zodra er een nieuw document klaarstaat, krijgt de gebruiker automatisch een melding via e-mail. Zo blijft iedereen eenvoudig op de hoogte van belangrijke communicatie.
Burgemeester Kristof Mollu: "Door gebruik te maken van eBox maken we de communicatie van onze gemeente en het OCMW efficiënter en veiliger. We volgen hiermee de digitalisering binnen de overheid. Dit heeft heel wat voordelen. Zo is het milieuvriendelijker en het vermijdt problemen met verloren post als bijvoorbeeld iemand verhuisd is of op vakantie is. Inwoners die eBox niet geactiveerd hebben, blijven belangrijke communicatie op papier ontvangen."
Inwoners die nog geen eBox hebben, kunnen die eenvoudig activeren via myebox.be. Inloggen kan via itsme of de eID. Na de activatie hoeven gebruikers niets meer te doen: officiële documenten worden automatisch digitaal bezorgd.