Doorgaan naar hoofdcontent

Waarom 3 weken wachten om glas te melden?

Op de gemeenteraad van afgelopen donderdag meldde raadslid Betty Geysenberg (Open VLD) dat er op een voetweg van de Schansstraat naar de Zandrodestraat steengruis was gestort waardoor de weg er niet goed bijligt. Bovendien zou ze ook verschillende meldingen hebben gehad dat er ook glas en metaal tussen het steengruis zit.

Ook ik werd op Paasmaandag gecontacteerd door een inwoner die aangaf dat het steengruis de situatie er niet op heeft verbeterd. Ik ben toen dezelfde dag nog gaan kijken en ik kon bevestigen dat dat toen inderdaad het geval was. De technische dienst van de gemeente gaf aan dat ze reeds verschillende jaren deze techniek toepassen om op die manier sommige voetwegen te onderhouden. Maar o.w.v. de droogte kan het steenpuin zich nu moeilijker vastzetten. Een week later ben ik opnieuw met de technische dienst gaan kijken en toen was het gruis al beter aangereden.

Over het glas en metaal hebben noch ik en noch de technische dienst meldingen gekregen en we hebben dit ook niet opgemerkt toen we ter plekke waren. Ook raadslid Benny Hermans (N-VA) die vlakbij woont en er regelmatig gaat wandelen heeft dit nog niet gemerkt. Vandaag is de technische dienst nog eens ter plaatse geweest om te kijken of er glas ligt en men heeft inderdaad enkele stukjes gevonden. De aannemer van wie het steenpuin komt, werd hierover ook gecontacteerd.

Ik betreur het echter ten zeerste dat een oppositieraadslid bijna drie weken wacht om dit te melden want het kan uiteraard niet de bedoeling zijn dat zulke zaken tussen het betongruis zouden liggen.