Doorgaan naar hoofdcontent

Trip to the USA

Zaterdagmiddag vertrok ik voor het werk naar Washington DC. In 2016 had ik bij de Universiteit Hasselt een studie voor mijn huidige werkgever - het Agentschap Wegen en Verkeer - uitgevoerd die het effect van LED-reclameborden nagaat op het kijk- en rijgedrag en vervolgens op de verkeersveiligheid. Deze studie is momenteel in review bij een internationaal wetenschappelijk journal, maar is opgepikt door de 97ste Transportation Research Board Conferentie. Zij nodigden me uit om een presentatie te geven waardoor ik mijn wollen sokken en thermische kledij aantrok om af te reizen naar het momenteel zeer koude Washington.

Vrijdag hoorde ik op het nieuws dat het zeer koud was in de stad van president Trump maar ik dacht dat het wel zou meevallen... Niet echt dus! Nog nooit zo'n koude meegemaakt! Maar gewapend met de nodige warme kledij ga ik morgen toch eens proberen 'goeiedag' te zeggen aan het Witte Huis ;-)