Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom nieuwe inwoners


Aanstaande zondag organiseert de gemeente haar welkomstdag voor nieuwe inwoners. Vanaf 9u kan men voor een pannenkoekenontbijt terecht in Zaal Den Berg te Ransberg. Om 10u vertrekt er een bus door alle deelgemeenten. Een zeer mooi initiatief dat in 2008 door CD&V werd geïnitieerd en dat terecht nog steeds wordt verder gezet. Dergelijke dag maakt het voor nieuwe inwoners mogelijk om op een zeer prettige manier de gemeente en elkaar te leren kennen alsook het gemeentebestuur. Ik kan er jammer genoeg niet bij zijn want wij zijn als gemeenteraadslid gisteren pas uitgenodigd. Maar wat ik erger vind, is dat er blijkbaar wel meer is fout gelopen. De uitnodigingen naar de nieuwe inwoners zijn begin september verstuurd maar blijkbaar hebben niet alle nieuwe inwoners een uitnodiging gehad. Zo hebben bijvoorbeeld zowel mijn vriendin (sinds januari inwoner van Kortenaken) als een andere vriendin (ingeschreven in Kortenaken sinds mei) geen uitnodiging gehad en ik vermoed dus dat er nog zijn. Ik heb hiervoor gisteren contact opgenomen met de gemeente maar men wist niet hoe dit komt.