Doorgaan naar hoofdcontent

Kortenaakse verkiezingen in 2013?

De foto van hiernaast komt uit het verslagje van het infomoment over het toekomstige beleid dat in het jongste infoblad staat. Onze gemeente is dus nog op zoek naar correcte cijfergegevens. Wie kan helpen? ;-)

Dat infomoment ging over de beleidsverklaring 2013-2018 die in een extra editie van het infoblad in augustus in de postbus is beland. Ik heb met veel interesse dat boekje gelezen maar ik dacht dat ik lectuur van exact een jaar geleden aan het lezen was: verkiezingspraat met weinig tot geen concrete voorstellen. Dat er een boekje werd verspreid onder de inwoners kan ik wel begrijpen maar op het eerste blad las ik het volgende: ”De verkiezingen van 14 oktober 2012 hebben er voor gezorgd dat een nieuwe meerderheid Kortenaken de volgende zes jaren zal besturen. In naam van beide partijen wensen wij de kiezers te danken voor de kansen die zij ons gegeven hebben.” Dat de kiezers bedankt worden vind ik niet meer dan normaal maar dan niet in een neutraal blad dat met Kortenaaks belastinggeld wordt betaald. Men heeft vanaf dit jaar het aantal pagina’s van het infoblad van 24 naar 20 gebracht om te besparen maar men gebruikt nu wel een extra editie waarin ook de kiezers worden bedankt. Zo’n infoblad kost ca. €1050 om te drukken en €350 om te verdelen en dient om neutraal te informeren ...