Doorgaan naar hoofdcontent

Dagje waterfun!

Op vakantie in Turkije ben ik dit jaar gaan duiken maar voor wateravontuur moet je echt niet zo ver gaan. Een ex-collega en medestudent van mij heeft in Dilsen-Stokkem samen met twee vrienden - waaronder de Vice- Europees kampioen Wakeboaden - een kabelpark geopend.

In een kabelpark kan je wakeboarden of waterskiën. Het is hetzelfde als snowboarden/skiën op de sneeuw maar dan op het water. Er wordt gebruik gemaakt van een 760 meter lange kabel die boven het water hangt en waarmee je wordt 'gesleept' over het water (snelheid varieert van 30 tot 55 km/u). Naast waterskiën en wakeboarden kan je ook nog wakeskaten (vergelijkbaar met skateboarden) en kneeboarden op het water (waarbij je op je knieën op een board zit).

Het park opent officieel haar deuren op 10 augustus maar ik ben gisteren al even gaan kijken en het kriebelde om het ook eens te proberen. Maar vermits ik nog wat voorzichtig moet zijn met mijn schouder heb ik vooral in de strandstoelen gelegen. Een vriend van me heeft zich wel een eerste keer aan het waterskiën gewaagd en bij de 3e poging was hij er mee weg en heeft hij een volledige ronde afgelegd. Het nemen van de schansen en hindernissen was er voor hem wel nog niet bij.