In 2024 heeft de mobiele ambtenaar in de gemeente Kortenaken opnieuw een belangrijke rol gespeeld in het bieden van administratieve en sociale ondersteuning aan inwoners. Deze dienstverlening kende vorig jaar opnieuw een toename in het aantal meldingen en aanvragen.
"De mobiele ambtenaar biedt inwoners van onze gemeente laagdrempelige en persoonlijke ondersteuning bij het indienen van aanvragen van diverse zorgbudgetten en tegemoetkomingen maar ook voor sociale voordelen zoals bijvoorbeeld de parkeerkaart voor personen met een handicap." geeft schepen van welzijn Kim Vandepoel aan. "Dankzij de mobiele ambtenaar weten de inwoners van Kortenaken waar ze recht op hebben. De unieke troef is dat hij persoonlijk bij de inwoners langs gaat als ze dat wensen."
Er werden in 2024 door de mobiele ambtenaar heel wat administratieve vragen behandeld. Dit aantal was opnieuw hoger dan het jaar voordien. Vooral het aantal aanvragen voor integratietegemoetkomingen en voor parkeerkaarten kende in 2024 een opvallende stijging. De overige vragen betroffen hoofdzakelijk het regelen van verhoogde verzekeringstegemoetkoming, sociaal tarief voor energie en telefonie, verwarmingstoelage, mantelzorgpremie, de installatie van mobiele hulpmiddelen in huis en de renovatie- en verbouwpremie. Andere veelvoorkomende vragen waren gerelateerd aan energietarieven en pensioenaanvragen.
"De mobiele ambtenaar maakt het verschil door niet alleen praktische hulp te bieden, maar ook een luisterend oor te zijn en mensen te begeleiden met ingewikkelde administratieve procedures. De stijging van het aantal aanvragen toont aan dat de functie van mobiele ambtenaar van essentieel belang is." vervolgt schepen Vandepoel.
Alle inwoners van gemeente Kortenaken kunnen voor administratieve vragen beroep doen op de mobiele ambtenaar. Je kan hem bereiken via mobieleambtenaar@kortenaken.be of 011 49 03 53.
"De mobiele ambtenaar biedt inwoners van onze gemeente laagdrempelige en persoonlijke ondersteuning bij het indienen van aanvragen van diverse zorgbudgetten en tegemoetkomingen maar ook voor sociale voordelen zoals bijvoorbeeld de parkeerkaart voor personen met een handicap." geeft schepen van welzijn Kim Vandepoel aan. "Dankzij de mobiele ambtenaar weten de inwoners van Kortenaken waar ze recht op hebben. De unieke troef is dat hij persoonlijk bij de inwoners langs gaat als ze dat wensen."
Er werden in 2024 door de mobiele ambtenaar heel wat administratieve vragen behandeld. Dit aantal was opnieuw hoger dan het jaar voordien. Vooral het aantal aanvragen voor integratietegemoetkomingen en voor parkeerkaarten kende in 2024 een opvallende stijging. De overige vragen betroffen hoofdzakelijk het regelen van verhoogde verzekeringstegemoetkoming, sociaal tarief voor energie en telefonie, verwarmingstoelage, mantelzorgpremie, de installatie van mobiele hulpmiddelen in huis en de renovatie- en verbouwpremie. Andere veelvoorkomende vragen waren gerelateerd aan energietarieven en pensioenaanvragen.
"De mobiele ambtenaar maakt het verschil door niet alleen praktische hulp te bieden, maar ook een luisterend oor te zijn en mensen te begeleiden met ingewikkelde administratieve procedures. De stijging van het aantal aanvragen toont aan dat de functie van mobiele ambtenaar van essentieel belang is." vervolgt schepen Vandepoel.
Alle inwoners van gemeente Kortenaken kunnen voor administratieve vragen beroep doen op de mobiele ambtenaar. Je kan hem bereiken via mobieleambtenaar@kortenaken.be of 011 49 03 53.