Het huidige betonnen schuilhuisje (met zijwanden en bankje) van De Lijn in de Tiensestraat wordt vervangen door een nieuw schuilhuisje. Reden hiervoor is de aanleg van een nieuw fietspad in de Tiensestraat.
Men kiest er echter voor om het nieuwe schuilhuisje niet te voorzien van zijwanden en een bankje waardoor het comfort van de halte-accomodatie achteruit gaat. De reden die men tijdens de gemeenteraad aangaf was het feit dat er weinig mensen opstappen maar de meerkost van een volwaardig schuilhuisje is slechts €200. Als men dan toch investeert in een schuilhuisje, dan kan men beter een volwaardige beschutting voorzien. In het nieuwe gemeentelijke mobiliteitsplan (dat rond de zomer wordt goedgekeurd) staat bovendien als twee strategische doelstelling een "comfortabel openbaar vervoer" opgenomen.
Men kiest er echter voor om het nieuwe schuilhuisje niet te voorzien van zijwanden en een bankje waardoor het comfort van de halte-accomodatie achteruit gaat. De reden die men tijdens de gemeenteraad aangaf was het feit dat er weinig mensen opstappen maar de meerkost van een volwaardig schuilhuisje is slechts €200. Als men dan toch investeert in een schuilhuisje, dan kan men beter een volwaardige beschutting voorzien. In het nieuwe gemeentelijke mobiliteitsplan (dat rond de zomer wordt goedgekeurd) staat bovendien als twee strategische doelstelling een "comfortabel openbaar vervoer" opgenomen.
Een andere reden was het gebrek aan ruimte. Maar vermits er momenteel al een groter schuilhuisje staat lijkt dit twijfelachtig te zijn.