Een van de doelen die de gemeente in haar meerjarenplanning
heeft opgenomen is om in te zetten op digitale communicatie. “Burgers kunnen zich abonneren om zo het
laatste nieuws rechtstreeks in hun mailbox te ontvangen, zonder hier zelf
actief naar op zoek te moeten gaan. We bereiken hierdoor snel, gericht en
goedkoop onze doelgroep.” Het is wel jammer dat het instrument van de
nieuwsbrief te weinig wordt gebruikt.
Vandaag verscheen de "nieuwsbrief" naar aanleiding van de
doortocht van de Baloise Belgium Tour (Ronde van België) van aanstaande zondag.
De brief bevat nuttige informatie over de evenementen die door de gemeente
worden georganiseerd. Goed dat dit via de nieuwsbrief wordt verspreid, maar het
zou ook nuttig geweest zijn om de praktische zaken met betrekking tot de
doortocht in de nieuwsbrief op te nemen. Begin vorige week contacteerden
namelijk verschillende inwoners mij met de vraag of er straten worden
afgesloten en of er parkeerverboden zijn. Midden vorige week heeft de gemeente een
brief naar de inwoners van de betrokken straten gestuurd en er staat ook wat
info op de website. Maar het zou dus efficiënter zijn om dit ook via de
nieuwsbrief te communiceren zodat men niet zelf actief op zoek moet gaan naar
de info en het een infobrief in plaats van een reclamebrief is...
Dit is trouwens al de tweede keer dat de nieuwsbrief niet
gebruikt wordt om relevante verkeersinformatie te communiceren. Tijdens de
gevaarlijke wegenwerken op de Krawatenstraat van maart dit jaar heeft men zelfs
niets gecommuniceerd (niet via brief of nieuwsbrief). Verschillende bewoners negeerden toen – ondanks de duidelijke
verkeersborden – de enkelrichting en kregen een boete. Misschien dat
communicatie wat had kunnen verhelpen?