Doorgaan naar hoofdcontent

Eerste huisbezoeken

Vandaag zijn we 14/8 dus nog exact 2 maanden tot 14/10. De dag waarop men in alle gemeenten naar de stembus trekt om nieuwe raadsleden te kiezen. In Kortenaken gaat het over 19 gemeenteraadsleden die worden verkozen en die het beleid zullen bepalen. De afgelopen zes jaar was ik gemeenteraadslid en fractieleider vanuit de oppositie. Maar vanaf 2019 hoop ik 'aan de andere kant' te zitten en het beleid mee te bepalen vanuit de meerderheid.

Vandaag heb ik samen met Anneleen Schoeters en Kim Vandepoel (twee andere jongeren op onze toffe CD&V-lijst) de eerste huisbezoeken gedaan. We hoorden vaak dat we er vroeg bij zijn maar ik vermoed dat de andere binnenkort ook langskomen om "hun stem te vragen". Dus als wij - of de anderen van onze lijst of van een andere lijst - binnenkort langskomen, stel dan zeker je vragen of vraag waar iemand voor staat. Want lokale verkiezingen zijn zeer belangrijk. Geef je stem aan mensen die je vertrouwt en die van Kortenaken iets moois willen maken. 

Waar CD&V Kortenaken voor staat zal je binnenkort lezen in ons programmaboekje. Waar ik voor sta, ga je hopelijk al wat weten (als je mijn blog volgt dan ken je mijn kernpunten wel vermoed ik) maar dat kom ik met plezier aan de deur ook vertellen en zal binnenkort hier ook verschijnen.