Welkom

Sinds 2013 ben ik fractieleider in de gemeenteraad van Kortenaken en daar voer ik samen met de 5 andere partijgenoten constructief oppositiewerk.
Heb je vragen of opmerkingen, contacteer me gerust: kristof.mollu@gmail.com of 0498/64.00.78.

In 2010 ben ik afgestudeerd als Master in de Verkeerskunde en momenteel ben ik dan ook actief als verkeerskundige veiligheid bij de Vlaamse Overheid (het Agentschap Wegen en Verkeer). Verder werk ik sinds 2014 aan een doctoraat in de Mobiliteitswetenschappen aan de Universiteit Hasselt. In mijn vrije tijd ben ik voetbalscheidsrechter in het vroegere 3e nationale (heet nu 2e amateurklasse).
Een proper en verkeersveilig Kortenaken waarbij we mensen elkaar laten ontmoeten. Daar wil ik voor gaan!

vrijdag 15 april 2016

Terug uit Vietnam

Gisterenvoormiddag hebben we wat cultuur kunnen opsnuiven in Vietnam. De conferentie bood voor de deelnemers de Mekong Delta tour aan: een boottocht door de natuur van Vietnam. Omdat mijn collega en ik ’s morgens nog enkele vergaderingen hadden met lokale actoren, konden we echter niet mee. Maar na de ochtendvergadering in de buitenlucht (in een broeierige temperatuur van 35° en een hoge vochtigheidsgraad) werden we wel een halve dag in de stad rondgeleid. We bezochten het ‘War Remnants Museum’ en het ‘Independence Palace’. Vooral dat eerste was zeer impressionant. Met heel wat harde foto’s werd de impact van de Vietnamoorlog ge├»llustreerd. Meer dan 3 miljoen Vietnamezen lieten het leven bij deze oorlog en ook nu nog worden er regelmatig achtergelaten bommen gevonden op het Vietnamese platteland. Ook de “mensen”-kooien waarin gevangen – onder lage prikkeldraad in de volle zon – werden achtergelaten spreken tot de verbeelding. Je loopt daar rond en weet dat zulke praktijken mensonwaardig zijn maar tegelijk besef je dat er vandaag de dag nog steeds zulke praktijken gebeuren. In het Independence Palace werden we door een lokale student rondgeleid. Een sober maar mooi gebouw met heel wat kamers. De kelder was een bunker met vele originele landkaarten en de originele radiokamer.

In de namiddag was het dan tijd om naar de luchthaven te gaan. Wel wat stress want het verkeer in Vietnam is super druk. We kwamen daardoor maar net op tijd aan en de vlucht was volzet. Even paniek omdat we niet meer mee konden maar uiteindelijk waren er toch nog twee plaatsjes. De vlucht ging van Ho Chi Minh City naar Doha. De normale vluchttijd was 8u maar er was een hevig onweer boven Qatar waardoor we meer dan 30 min cirkeltjes boven de luchthaven hebben gevlogen omdat het landen niet kon. Ik heb niet snel schrik in een vliegtuig maar we zijn toch enkele keren stevig door elkaar geschud en mijn buur nam zijn ‘kotszakje’ … Eens op de luchthaven van Doha kom je in de rijkdom terecht. Een splinternieuwe luchthaven met in de luchthaven een hotel. Omdat we een transfertijd hadden van 8u30, hebben we daarvan gebruik gemaakt om toch wat te kunnen slapen. Als een roosje in slaap gevallen met zicht op de vertrekhal. Zeer knap! Nadien was het opnieuw met Qatar Airlines richting Zaventem vertrekken. De vluchttijd van 7u heb ik nuttig gebruikt: enkele Bachelor- en Masterproeven kunnen nalezen en verder nog wat aan een project gewerkt. Want naast de mooie kant aan het verhaal, moet er natuurlijk ook gewerkt worden!