Welkom

Sinds 2013 ben ik fractieleider in de gemeenteraad van Kortenaken en daar voer ik samen met de 5 andere partijgenoten constructief oppositiewerk.
Heb je vragen of opmerkingen, contacteer me gerust: kristof.mollu@gmail.com of 0498/64.00.78.

In 2010 ben ik afgestudeerd als Master in de Verkeerskunde en momenteel ben ik dan ook actief als verkeerskundige veiligheid bij de Vlaamse Overheid (het Agentschap Wegen en Verkeer). Verder werk ik sinds 2014 aan een doctoraat in de Mobiliteitswetenschappen aan de Universiteit Hasselt. In mijn vrije tijd ben ik voetbalscheidsrechter in het vroegere 3e nationale (heet nu 2e amateurklasse).
Een proper en verkeersveilig Kortenaken waarbij we mensen elkaar laten ontmoeten. Daar wil ik voor gaan!

woensdag 13 april 2016

CUTE2016 conference

Gisteren werd de CUTE2016 conferentie geopend (International conference on sustainable development of Civil, Urban an Transportation Engineering). Een zeer warme en kleurrijke openingsceremonie met een Vietnamees verwelkomingslied en een traditionele dans door enkele studenten van de Ton Duc Thang University van Ho Chi Minh. Ongeveer een 400-tal personen – waaronder ook veel studenten, waarvan de meisjes in het roze zijn gekleed – waren aanwezig tijdens de opening. Nadien volgden er enkele Key Note presentaties over de thema’s van de conferentie en was er op trappenhal van de universiteit een lunch voorzien. ’s Avonds trokken we met z’n allen naar de binnenstad voor een “Welcome Party” met een dinner.



Vandaag gaf ik een presentatie van mijn onderzoek in een sessie rond “Driving behavior and Safety for sustainable trend - Intelligent Transportation System”. Men was zeer geïnteresseerd in de aanpak die wij hebben gedaan bij de herinrichting van het N80-kruispunt in Hasselt. Op vraag van de overheid hebben we het signalisatieconcept van deze herinrichting bekeken in onze rijsimulator en zijn er verschillende concrete aanbevelingen geweest die nadien in de praktijk zijn geïmplementeerd. Dit is een praktijk die men in Vietnam nog niet kent terwijl daar ook heel wat infrastructurele problemen zijn.