Doorgaan naar hoofdcontent

Oppositie moet communiceren naar Boerenrock...

Als gemeenteraadslid in de oppositie krijgen we collegeverslagen van het College van Burgemeester en Schepenen dat wekelijks samenkomt. Vorige week ontvingen we het collegeverslag van 14/3 en ik was verbaasd om daarin te lezen dat Boerenrock mogelijks extra kosten zouden aangerekend worden voor de inzet politie. Zoals in mijn eerder bericht stond dit letterlijk in het officiële en door de meerderheid goedgekeurde collegeverslag: "Het inzetten van politieagenten tijdens Boerenrock zal niet meer gratis zijn. Het zal ca 10.000 gaan kosten en wie gaat dat betalen? De gemeente of Boerenrock zelf? Wordt hernomen na het volgende overleg met de organisatoren."  Omdat ik verbaasd was over de inhoud van dit collegeverslag heb ik de organisatie van Boerenrock vorige week gecontacteerd met deze info maar Boerenrock wist nog van niets:
  1. dat er nog niets beslist is;
  2. dat het colleverslag over politieagenten spreekt; 
  3. dat het college het op het volgend overleg met Boerenrock zal bespreken [van Boerenrock vernam ik dat het overleg op 20/4 zou plaatsvinden] . 
Verder heb ik er vorige week ook een vraag over gesteld op de gemeenteraad. Begin deze week heb ik Boerenrock opnieuw gecontacteerd en heb ik ook een persbericht verstuurd (zie blog van gisteren) met het relaas van de feiten. 

Dit gaat over Boerenrock dus het lijkt me ook correct om Boerenrock tijdig te betrekken in de communicatie en ze op zijn minst op de hoogte te brengen. Zij werken immers ook met een planning en stellen ook budgetten op. Door tijdig te communiceren kunnen er scenario's worden uitgewerkt (dit geldt ook voor het verhaal van de wegenwerken). Het overleg van de gemeente was al langer gepland op 20/4. Meer dan 5 weken na het bewuste collegeverslag dus....

En dat Boerenrock leeft, dat is wel duidelijk. Ik trachte namens ons fractie op mogelijke problemen te anticiperen zodat er niet te laat wordt gereageerd (remember de wegenwerken op de Krawatenstraat van enkele weken geleden waar men ook pas na onze tussenkomst gepast heeft gereageerd). De reacties op de social media, de kranten, ROB tv, in het café, ... zijn duidelijk. Er is nu ook door sympathisanten een petitie opgesteld om Boerenrock te steunen (zie link). Ik heb hem alvast ondertekend!