Doorgaan naar hoofdcontent

Buurgemeenten in actie; en Kortenaken?

Vandaag staat in het Nieuwsblad een artikel met als titel "Kilometerheffing op N29 blijft mogelijk". Buurgemeente Glabbeek heeft namelijk kritiek ophet feit dat de verbindingsweg tussen Tienen en Diest (N29) niet is opgenomen in de kilometerheffing die vanaf 1 april voor vrachtwagens van meer dan 3,5 ton wordt ingevoerd op heel wat gewestwegen. 

Ook ik uitte hierover eerder al mijn bezorgdheid. Op de gemeenteraad van november 2015 vroeg ik aan het schepencollege van Kortenaken om op onze gemeentewegen enkele verkeerstellingen uit te voeren (zie link). Ik verwacht namelijk ook wat sluipverkeer over onze wegen en door de nulmeting vóór de invoering van de tolheffing uit te voeren (dus vóór april van dit jaar), kunnen we aan de hand van objectieve gegevens uitspraken doen. Ik hoop dan ook dat de gemeente verkeerstellingen heeft uitgevoerd of ze deze maand nog zal uitvoeren. Ik zal op de volgende gemeenteraad alvast vragen hoe het zit met mijn vraag van vorig jaar.