Doorgaan naar hoofdcontent

Quitting was not an option

"Quitting is not an option" is een van de slogans van de Spartacus Run en we hebben vrijdag dan ook niet opgeven tijdens deze 'loop'-wedstrijd. Een ex-collega van mijn vroeger werk en ik gingen vroeger regelmatig tijdens de middag joggen en nu doen we af en toe nog mee aan een wedstrijd.

Maar de Spartacus Run kan je niet echt een loopwedstrijd noemen. Het is eerder een zeer grote, maar zware, speeltuin voor volwassenen. De 15 hindernissen maken het zeer avontuurlijk. Je start met het klimmen over een muur (zie foto), dan loop je door een bos en kom je verschillende modderpoelen tegen en moet je enkele brede beken over zwemmen of door water aan een hek klouteren . Een van de leukste hindernissen waren de waterglijbaan (foto) en the Jump (foto) (op een hoogte van 3m in het water springen (deze werd op zaterdag trouwens gesloten)). Ook het kruipen onder elektriciteit was 'leuk' (foto). Ik heb 5 schokken gekregen maar vol adrenaline kruip je verder. De moeilijkste hindernis was the "wall" en dit is vergelijkbaar met een skateboard schans van 6m hoog. Alleen kan je er niet op (en de meesten konden het ook niet) maar enkelen hebben mij er van de eerste keer over getrokken. De rugpijn moest ik er wel bij nemen.

Kortom, een zeer leuke ervaring en volgend jaar doen we terug mee!