Doorgaan naar hoofdcontent

Zwemmen

Om mijn conditie hier in Amerika te onderhouden en niet te veel bij te komen wegens de overvloed aan fastfoodrestaurants (McDonalds is hier 24u/24u open) en aan Starbucks'en (je hebt dat hier overal, zelfs in de winkels) ga ik hier ook sporten. Nuja, er zal toch iets van kilo's bijgekomen zijn vrees ik...

Ik heb naast mijn loopkleren ook mijn zwembroek bij. Je zal hier niet echt snel verdrinken. De life guards zijn vergelijkbaar met die van Baywatch (alhoewel, Pamela Anderson nog niet gezien) en zijn in overvloed aanwezig. Ze hebben ook allemaal een soort "reddingsboei" vast en houden je echt in de gaten. Het voelt wel wat onwennig aan dat je niet aan een loket moet betalen maar dat je - in je zwemshort - $4 aan een redder moet geven of zelfs met je Visa kan betalen. Ook de lockerroom is anders: er zijn geen aparte kotjes en je moet een kwartje in je kluisje stoppen en dat je krijg je niet meer terug. Ik ben al in twee verschillende zwembaden geweest en beide waren hetzelfde. Eentje had wel een leuk extra'tje: een klimmuur in het water.