Welkom

Sinds 2013 ben ik fractieleider in de gemeenteraad van Kortenaken en daar voer ik samen met de 5 andere partijgenoten constructief oppositiewerk.
Heb je vragen of opmerkingen, contacteer me gerust: kristof.mollu@gmail.com of 0498/64.00.78.

In 2010 ben ik afgestudeerd als Master in de Verkeerskunde en momenteel ben ik dan ook actief als verkeerskundige veiligheid bij de Vlaamse Overheid (het Agentschap Wegen en Verkeer). Verder werk ik sinds 2014 aan een doctoraat in de Mobiliteitswetenschappen aan de Universiteit Hasselt. In mijn vrije tijd ben ik voetbalscheidsrechter in het vroegere 3e nationale (heet nu 2e amateurklasse).
Een proper en verkeersveilig Kortenaken waarbij we mensen elkaar laten ontmoeten. Daar wil ik voor gaan!

donderdag 9 april 2015

The big driving simulator

Gisteren mochten we een klein half uurtje in de grote bewegende simulator van de universiteit van Iowa rijden en ik moet zeggen: ik was onder de indruk. De realiteitswaarde was zeer groot. Toen mijn collega reed, kon ik vanuit de controlekamer enkele filmpjes maken van de console en ook tijdens mijn eigen rit heb ik achter het stuur wat gefilmd :-)

Momenteel loopt er een nachtstudie op het NADS en we hebben dit traject dan ook gereden. Omdat de testpersonen normaal ’s avonds komen en ze geen fel licht mogen zien, zijn de lichten in het gebouw ook aangepast (roodachtig). Tijdens de rit zelf heb je ook het gevoel dat het donker is: de verkeersborden reflecteren en je ‘koplampen’ van je auto zorgen voor je eigen licht. De realiteitswaarde is zo sterk dat wanneer je een boordsteen raakt je auto omhoog gaat en de band kan dan stuk gaan waardoor je scheef begint te trekken. Ook de ondergrond waarop je rijdt zorgt voor feedback. Zo reden we op een gravelondergrond en dit voelde aan als rijden op een landelijke weg en ook het geluid was zo. Als je remde kreeg je dezelfde feedback als in een echte auto omdat de console mee bewoog. 

Hieronder kan je twee filmpjes zien. Het eerste toont de beweging van de console als mijn collega remt en de tweede geeft het beeld op de gravenweg.