Doorgaan naar hoofdcontent

Donkere decembermaanden

Op 14 december 2006 ging rond 23u bij mijn thuis de bel... Mijn nonkel kwam me vertellen dat ons neef wat verder op de Krawatenstraat net een ongeval had gehad. We gingen dan ook onmiddellijk tot daar maar alle hulp kwam te laat. Peter had door het slechte weer niet gezien dat er een vrachtwagen op straat stond geparkeerd en was op deze vrachtwagen ingereden...

Vorige week, dezelfde periode van het jaar, dezelfde vrachtwagen en opnieuw gebeurde er ongeveer hetzelfde ongeval met ook een ernstige afloop... Een brommertje had de vrachtwagen niet opgemerkt en kwam er onder terecht. De dag voordien had mijn mama mij nog een sms gestuurd "voorzichtig hier op straat want de camion staat weer op straat en je ziet hem bijna niet staan".

Omdat het niet mogelijk is om vrachtwagens te verbieden om op straat te staan als men in orde is met de wegcode en sommigen ook geen andere mogelijkheid hebben, stelde ik op de vorige gemeenteraad dan ook voor om vanuit het gemeentebestuur een brief te sturen naar de vrachtwagenbestuurders uit Kortenaken. Niet om hen iets te verplichten maar om hen aan te sporen om de vrachtwagens goed te verlichten als ze op straat parkeren tijdens deze donkere maanden (via bv. een werflicht).