Doorgaan naar hoofdcontent

Sportief in eigen gemeente


Het was van de zomer geleden dat ik met een groepje vrienden uit Kortenaken op de Finse piste in Loksbergen was gaan lopen. De laatste tijd onderhield ik mijn conditie door tijdens de middag op het werk wat te gaan joggen of door ’s avonds in Kortenaken langs de straat te lopen. Maar overlaatst was ik nog een keertje naar Loksbergen geweest en daar kwam ik – zonder dat we hadden afgesproken – opnieuw een Kortenakenaar tegen. Hoog tijd dus dat de sporthal met Finse piste in Waanrode wordt gebouwd zodat we daar terecht kunnen. Wie nu langs Bergendal passeert ziet dat de sporthal na jaren voorbereiding stilaan vorm begint te krijgen. Vorig jaar zijn de werken gestart zodat we dit jaar onze eigen sporthal kunnen openen. Volgens mij zal de infrastructuur frequent gebruikt worden, zowel de binnen- als de buitenaccommodatie en zullen er heel wat spontane sportactiviteiten ontstaan. Tijdens de huisbezoeken heb ik vaak gehoord dat de sporthal ook plaats moet bieden aan niet-georganiseerde clubs of aan recreatieve sportersIk zal er alleszins mijn ‘toertjes’ gaan lopen.