Doorgaan naar hoofdcontent

Mandatarissen

Op de bestuursvergadering van vorige week woensdag heeft het bestuur mij gevraagd of ik vanaf 2 januari de CD&V-fractie wou leiden. Ik vind het een mooie kans dat de partij mij dit als 25 jarige toevertrouwt. Uiteraard ben ik mij er van bewust dat dit in het begin nog wat onwennig zal verlopen maar ik zal er veel uit leren en kan rekenen op de steun van een heleboel ervaren mensen. We zijn met 6 CD&V-fractieleden waarvan 2 jongeren en zullen er over waken dat de meerderheid haar werk doet. 

Hieronder staat het volledige persbericht dat gisteren is verstuurd en waarin we de mandatarissen bekend maken. 


PERSBERICHT CD&V-Kortenaken 

Op 14 oktober gingen we met vertrouwen naar de kiezer en hoopten we er op om ons beleid verder te kunnen zetten. De verkiezingsuitslag besliste er ondanks het feit dat we als enige evenveel zetels behaalden als zes jaar geleden echter anders over. 

Door de oppositierol die ons te wachten staat en omdat we nog steeds willen {werken aan de toekomst!} doen we enkele mededelingen aan de pers. De uittredende OCMW-voorzitter Annita Vandebroeck en uittredend raadslid Mia Lemmens hebben aangegeven dat zij de voorkeur geven om naar de OCMW-raad te gaan en niet opnieuw te zetelen in de gemeenteraad. De andere verkozen gemeenteraadsleden zullen hen samen met Ria Veulemans afvaardigen in de OCMW-raad. 

De uittredende burgemeester Stefaan Devos, de uittredende schepen Michel Vander Velpen, Tuur Maris en Kristof Mollu zullen hun mandaat opnemen in de gemeenteraad en zij worden vergezeld door Martin Coomans en Dorien Fets als respectievelijk 1e en 2e opvolger. Met het oog op de toekomst zal de CD&V-fractie worden geleid door Kristof. 

Volgens de statuten van CD&V voorzien wij in januari opnieuw voorzittersverkiezingen voor de verschillende geledingen van de partij (CD&V Kortenaken; Vrouw & Maatschappij Kortenaken; CD&V Senioren Kortenaken en Jong-CD&V Kortenaken). 


Met vriendelijke groeten

Afdelingsvoorzitter 
Het voltallige partijbestuur 
Getekend, Wim Roels