Doorgaan naar hoofdcontent

Het laatste huisbezoek


De huisbezoeken zijn gedaan. Donderdag heb ik het laatste “pizzamenu” bezorgd en hiermee loopt onze jongerencampagne ten einde. Zes jaar geleden was ik ook al bij CD&V maar kwam ik niet op bij de verkiezingen. Ik heb toen wel af en toe mee campagne gevoerd maar dit keer was het anders. Nu was het veel actiever. Ik heb vooral geluisterd maar ook antwoorden gegeven op vragen.

Ik ben verkeerskundige van opleiding en ik heb gemerkt dat het verkeer een heet hangijzer is in Kortenaken en vanuit mijn professionele ervaring weet ik dat het net zo is in andere gemeentes. Verkeer is namelijk een van de thema’s waar een gemeente een grote invloed op heeft en wat een lokale bevolking onmiddellijk treft. “Er wordt te snel gereden in mijn straat.” “Ik ben blij dat hier een veilig fietspad ligt zodat we zijn afgeschermd van de auto’s”. “Bij de nieuwe weginrichting had dit en dat anders gekund”. De mensen beseffen ook dat Kortenaken een grote gemeente is en dat er niet overal gelijktijdig fietspaden of riolering aangelegd kunnen worden, of dat niet alle wegen vernieuwd kunnen worden. Hopelijk krijg ik de kans om vanuit de gemeenteraad mee aan een veiliger Kortenaken te werken!