Doorgaan naar hoofdcontent

Sociale media in Kortenaken


Ik las ergens dat er weinig Kortenaakse politieke activiteit is op sociale netwerksites. Af en toe post ik wel eens een link van mijn blogsite op Facebook, maar Facebook dient voor mij in de eerste plaats om leuke vakantiefoto’s te zien, het contact met vrienden/kennissen (van vroeger) te onderhouden, zelf eens iets grappig te posten, ... Dus voor mij is Facebook niet dé plaats om politieke discussies te voeren. Wel moeten we als gemeente meer aandacht besteden aan Facebook want het is een ideale manier om snel dingen kenbaar te maken. Een groep in verband met de Jeugdraad, een pagina voor de gemeente, ... Het zijn voorbeelden waardoor er snel gecommuniceerd kan worden. Ook de gemeentelijke website kan en moet veel beter en interactiever.

Op het politieke debat van vorige week vrijdag hebben Jonathan en ik wat zitten te ‘tweeten’ zodat het debat ook op de site van het Nieuwsblad gevolgd kon worden. We merken wel dat het aantal (actieve) twitteraars in Kortenaken eerder beperkt is.

We hebben ons ook afgevraagd of onze blogs (www.jonathancardoen.be & mijn site) niet alleen door andere politieke partijen worden gelezen maar we horen aan de deur toch vaak een reactie dat ze al eens op onze blog zijn geweest. We gaan er dus nog een tijdje mee door om wat te posten op onze site ;-)